Музей Важкої бомбардувальної авіації
Музей

Важкої бомбардувальної авіації

3
Показати зміст
Публикация о музее "Тяжелой бомбардировочной авиации" также доступна на русском

Комплекс фактично розташований на місці колишньої військової авіаційної бази, де досить тривалий час базувалася важка бомбардувальна дивізія. Оборонний об'єкт проіснував до 2006 року. Необхідно зазначити, що в роки незалежності поступово скорочувалася кількість техніки, яка здебільшого йшла на металобрухт. Ліквідацію ж останнього бомбардувальника ТУ-22М3 було здійснено на підставі світової угоди про знищення ядерного і стратегічного озброєння. Попри це вдалося зберегти чималу кількість техніки. Тому тут і вдалося заснувати музей дальньої і стратегічної авіації, що привертає увагу великої кількості туристів.

Опис музею

Рішення про створення бази на місці справжнього музею авіації було ухваленого ще у двадцятих роках минулого століття. Історія полтавського аеродрому почалася 1923 року, коли було фактично сформовано частину Червоного Повітряного флоту. Локація на той момент була вузловим стратегічним об'єктом, що перебував у постійній взаємодії з Одесою, Харковом і Києвом. Уже 1928 року на базі комплексу почали проводитися курси штурманської майстерності, які пов'язані з іменами відомих льотчиків і вчених того періоду часу.

Тривалий час територія аеродрому використовувалася для проведення підготовки підйомного льотного складу СРСР. Вона вважалася базою для авіації дальньої дії та зручним проміжним пунктом для передислокації техніки з далеких регіонів. У період Другої світової війни територію використовували фашистські загарбники для базування бомбардувальників, які здійснювали регулярні напади на східні регіони. З вересня 1943 року сюди повернулися винищувачі, транспортники та інші літаки СРСР, а також окремі частини ППО.

Особливої популярності аеродром у Полтаві набув у період активізації човникових перекидань із залученням американських літаків. Сюди вони прибували на проміжну стоянку з баз Англії та Італії. Надалі союзницька авіація завдавала ударів по важливих фашистських стратегічних об'єктах у Румунії та Німеччині. Досить часто "американці" приземлялися з метою поповнення запасів палива, продовольства, нетривалого відпочинку екіпажів і виконання низки інших завдань. Цікаво, що полтавська "смуга" стала серйозним поштовхом для придушення німецької агресії.

Офіційна поява цього унікального музею, що знаходиться під відкритим небом, відбулася влітку 2007 року. Він розташований неподалік від злітно-посадкової військової смуги, на території військового аеродрому Полтави. Історія музею неоднозначна і досить цікава. Офіційно датою початку його формування вважається 1987 рік. Саме тоді тут, як пам'ятник авіації, з'явився легендарний ТУ-16. Дивним є той факт, що протягом чотирьох десятиліть він перебував на озброєнні СРСР. Надалі його списали і відправили на вічну стоянку.

Відносно нещодавно тут встановили пам'ятний знак, присвячений до столітнього ювілею відомого вченого, що спеціалізується в галузі космічних і ракетних програм, Юрія Кондратюка, який народився в Полтаві. Після офіційного відкриття сюди почали приїжджати численні відвідувачі з усієї України, зокрема ближнього зарубіжжя. Деякі екскурсії проводяться справжніми патріотами країни, колишніми військовими льотчиками, фахівцями, які мають високу кваліфікацію. Додамо, що музей вважається пам'ятником науки, історії та техніки нашої країни.

Відео огляд музею дальньої і стратегічної авіації в Полтаві

Youtube

Експозиція

Відвідувачам пропонуються до перегляду цікаві експозиції, серед яких необхідно відзначити 9 літальних апаратів різного призначення. Крім цього представлені засоби авіаційного ураження ворожих об'єктів, снаряди, маса яких доходить до 9 тонн. Особливий інтерес викликають крилаті ракети, частина з яких і донині перебувають на озброєнні нашої країни. Окремо варто зупинитися на аварійному та рятувальному спорядженні.

Нині в Полтавському музеї авіації можна побачити стратегічний авіаційний ракетоносець ТУ-160 і ТУ-95МС. Подібних експонатів ви не знайдете в жодному іншому музеї. Йдеться не тільки про Україну, а й про світ. Відвідувачам пропонується оглянути кабіни літаків, піднятися до них трапом. Більшість приладів і обладнання збереглося в робочому стані. Місце чудово підходить для здійснення незвичайних пам'ятних знімків.

Не менший інтерес викликає реактивний бомбардувальник ТУ-16К, якому свого часу не було аналогів, а також ТУ-22М3. Уся без винятку техніка довгий період була носієм ядерного озброєння, тож вона викликала страх і занепокоєння з боку не лише ворогів, а й союзників СРСР. Уже після проголошення незалежності України питання щодо подальшої долі аеродрому було визначено наперед. Територія була віддана під музей, де є навіть пам'ятники військовослужбовцям армії та військово-повітряних сил США, які загинули від дій фашистської авіації.

Як доїхати

Комплекс розташований у місті Полтава, авіамістечку, на вулиці Засядька, 1. Його директором є Дайнега Віктор Григорович. Дістатися до об'єкта з Києва чи Харкова найпростіше автошляхом державного значення М-03. У середньому на це піде 2-4 години. Враховуючи нещодавно проведені ремонти траси, поїздка пройде з достатнім комфортом. Альтернативою є автобусне та залізничне сполучення. Після прибуття до Полтави до самого музею потрібно під'їхати на маршрутному таксі, яке прямує в бік авіамістечка, північного напрямку від обласного центру.

Підсумок

Музей просто неба налічує кілька унікальних експонатів і зразків військової техніки, боєприпасів. Основною його визначною пам'яткою вважається стратегічний бомбардувальник Ту-160. Деякі цінні екземпляри, на жаль, були передані РФ у рахунок погашення боргових зобов'язань, зокрема щодо газу, або варварськи утилізовані. Станом на листопад 2019 року в музеї налічувалося 14 літаків, кілька авіаційних крилатих ракет типу КСР-2, КСР-5, Х-22 і важкі авіабомби. Щороку до об'єкта проявляється все більший інтерес з боку відвідувачів. Тому свій візит рекомендується узгоджувати з адміністрацією завчасно.

Рецензія

Короткий огляд музею «Важкої бомбардувальної авіації»
Координати локації49°36′29.3″ N 34°30′06.1″ E
Тематикавійськово-історичний, технічний
Графік роботиВТ-НД 10:00 - 17:00
Вартість відвідуваннявхідна плата на відкриту стоянку літаків: для дорослих = 100 грн., для учнів та студентів = 50 грн. | вхідна плата до експозицій у залах приміщення музею: для дорослих = 100 грн., для учнів та студентів = 50 грн. | вхідна плата до паркової зони музею: для дорослих = 40 грн., для учнів та студентів = 20 грн. | відвідування одного салону літаків Ту-160, Ту- 95МС, вертольоту Мі-6: для дорослих = 50 грн., для учнів та студентів = 30 грн. | відвідування салону літака Ту-22МЗ (за попереднім записом): для дорослих = 100 грн., для учнів та студентів = 50 грн. | для військовослужбовців (всіх категорій), ветеранів війни, учасників бойових дій, дітей дошкільного віку, дітей-сиріт, дітей, які позбавленні батьківського піклування, працівників музейних установ = безкоштовно
Екскурсійна програмагрупа до 30 чоловік: на відкритій стоянці літаків = 150 грн., у залах приміщення музею = 150 грн., іноземною мовою = 300 грн.
Експозиціїсправжні літаки: Ту-16, Ту-22М3, Ту-134УБЛ, Ту-160, Ту- 95МС, Міг-29, АН-2 та інші, гелікоптери, речі 2-ї світової, експозиції нападу росії 2014 року
Сувенірна крамницянемає
Корисна публікація?
Поділіться посиланням з друзями!

Контакти

Контактна інформація музею «Важкої бомбардувальної авіації»
Веб-сайт показати (066) 853-49-02 показати (053) 256-89-12 Сторінка на Google Maps Сторінка у Facebook Сторінка у Instagram
Полтавська область, місто Полтава, вулиця Олександра Засядька, 1
Побудувати маршрут
Розташування Важкої бомбардувальної авіації на мапі
Переглянути на мапі
Плануєте відвідати?
Збережіть це місце у своєму списку запланованих для відвідування місць натиснувши на кнопку нижче.
Вже були тут?
Збережіть це місце у своєму списку відвіданих місць натиснувши на кнопку нижче.

Відгуки користувачів

Оцінки та відгуки користувачів про музей «Важкої бомбардувальної авіації»
Відправити
Підписуйтесь на нас